პროექტი-„ შეეძლო თუ არა არქიმედეს დედამიწის აწევა?“


ხაშურის რაიონი სოფ. ტეზრის საჯარო სკოლა
პედაგოგი- ნონა გორგაძე
საგანი -ფიზიკა
კლასი - მე-8
მოსწავლეთა რაოდენობა-10

პროექტი-„ შეეძლო თუ არა არქიმედეს დედამიწის აწევა?“

1.    პროექტის დასახელება -     „შეეძლო თუ არა არქიმედეს დედამიწის აწევა?“
2.      პროექტში მონაწილეობენ -  ხაშურის რაიონი სოფ. ტეზრის საჯარო სკოლის VIII კლასი
3.      პროექტის აქუალობა/რატომ არის ეს პროექტი მნიშვნელოვანი ჩვენთვის? -  მას შემდეგ რაც მე ფიზიკის მასწავლებელმა მოსწავლეებს ვასწავლე უძრავი საყრდენი წერტილის მქონე სხეულთა წონასწორობის პირობები და ავუხსენი გაკვეთილი „მარტივი მექანიზმები - ბერკეტი“, მოსწავლეთა მოტივაციის ასამაღებლად დავგეგმე წარმოდგენილი პროექტგაკვეთილი. ამ დავალების შესრულებისას მოსწავლეები სასკოლო მასალას დაუკავშირებენ ყოველღიურ ცხოვრებას, ვირტუალურად იმოგზაურებენ კოსმოსში, ინტერნეტის გამოყენებით მოიძიებენ ინფორმაციას, გამოთქვამენ ვარაუდებს და დაგეგმავენ ექსპერიმენტებს წარმოთქმული ვარაუდის დასადასტურებლად, მოახდენენ ნამუშევრის პრეზენტაციას. გამზადებულ მასალებს გავაგზავნით სარაიონო კონფერენციაზე
4.      პროექტის მიზანი:  პროექტის ძირითადი მიზანია ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სასწავლო პროგრამის (უძრავი ან მოძრავი სხეულის წონასწორობის პირობის დადგენა. ბერკეტის როგორც მარტივი მექანიზმის შესწავლა და იმის დადგენა თუ როგორ გამოიყენება იგი ტექნიკასა და ყოფაცხოვრებაში. მექანიკის ოქროს წესის) ათვისება, განმტკიცება. ასევე სხვადასხვა უნარ-ჩვევების დაუფლება. ესენია: კომუნიკაციის, ჯგუფური მუშაობის, ინფორმაციის მოძიების, ვარაუდის გამოთქმისა და დასკვნის გამოტანის, გამოთქმული ვარაუდის შემოწმება (მოსწავლის მიერ დაგეგმილი, მოძიებული, შექმნილი ხელსაწყოებით) ჩატარებული ცდით ასევე კლასის წინაშე პრეზენტაციის უნარები.
გამზადებული მასალა შესაძლებელია გამოყენებული იქნეს ასევე სარაიონო კონფერენციაზე
5.      პროექტზე მუშაობის ვადები: დასაწყისი-24.01.13-------- დასასრული-31.01.13------------
6.      განსახორციელებელი ამოცანები:

ამოცანის დასახელება და მოკლე აღწერა
ვადა
მოსალოდნელი შედეგი
მოსალოდნელი შედეგის ამსახველი მასალა
ამოცანის განსახორციელებლად საჭირო რესურსები
პასუხისმგებელი პირი
ინფორმაციის მოძიება
24-25
იანვარი
მოძიებული
მასალა
ჩანაწერები
კომპიუტერი
ინტერნეტი ფლეშ-მეხსიერება
საწერი კალამი
თაბახის ფურცელი

აბრამაშვილი
გვანცა
ალექსანიანისალომე

ექსპერიმენტის დაგეგმვა და ხელსაწყოების შექმნა, მოძიება
ჩატარება
27-28
იანვარი
ხელსაწყოები
 მოდელები
 გამოყენებული ხელსაწყოები
მცირე ზომის
 სახადასხვა საგანი
დედამიწის მოდელი
 ბერკეტი
მანუჩარ
მანოიანი
გელაშვილი
ნიკა

მათემატიკური გამოთვლების შესრულება და შედეგების გაანალიზება
28-29
იანვარი
ცდების შედეგების, მოძიებული ინფორმაციის შეჯერება და მათემატიკური გამოთვლების შესრულება
ჩანაწერები
მოსწავლეები
მასწავლებელი
მანჩხაშვილი
ქრისტინე
აბრამაშვილი
გვანცა

პრეზენტაციების მომზადება
29-30
იანვარი
გამზადებული პრეზენტაციები
პრეზენტაციები
კომპიუტერი
მასწავლებელი
მოსწავლეები

პროექტის ბოლოს მისაღწევი შედეგები: -მოსწავლე მოიპოვებს ინფორმაციას ძველი ბერძენი მეცნიერის არქიმედეს მოღვაწეობის შესახებ. გამოიკვლევს სხეულის წონასწორობის პირობებს ექსპერიმენტის საშუალებით, დაამზადებს ბერკეტის მარტივ მოდელს, დედამიწის მაკეტს, გამოთქვამს ჰიპოთეზას ბერკეტის მოქმედების პრინციპის შესახებ და  ცდების ჩატარებით ასაბუთებს მას. აკეთებს მათემატიკურ გამოთვლებს და მიღებულ შედეგებს, საკუთარ მოსაზრებებს წარმოადგენს პრეზენტაციის სახით კლასის წინაშე.  გამზადდება პრეზენტაციები:
1.ვირტუალური მოგზაურობა კოსმოსში საყრდენი წერტილის მოსაძებნად
  2. ბერკეტი ყოველდღიურ ცხოვრებაში და მისი როლი კაცობრიობის განვითარების ისტორიაში
3. შეეძლო თუ არა არქიმედეს დედამიწის აწევა?
7.      ხელისშემშლელი ფაქტორები/შესაძლო რისკები: - 0
8.    პროექტის შუალედური და საბოლოო შეფასება:

პროექტის მონიტორინგი/შეფასება
ვის მიერ
როდის
რა კრიტერიუმებით
პირველი შუალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი
მოსწავლეები
27.01.13
მოძიებული ინფორმაციის სისწორე
მეორე შუალედური მონიტორინგი
მასწმოსწავლეებიავლებელი
28.01.13
ცდის ჩასატარებელი ხელსაწყოების სწორად შერჩევა გამზადება
მესამე
მასწავლებელი
29.01.13
ცდების ანალიზის და დასკვის გაკეთების სისწორე
მეოთხე
მასწავლებელი
30.01.13
პეზენტაციების გამზადება
საბოლოო შეფასება
მასწავლებელი
31.01.13
გაკვეთილზე ჩართულობა
ჯგუფური მუშაობა
საშინაო დავალება
პრეზენტაცია



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment